Selasa, 3 Jun 2014

SET IBU HAMIL GOJES


Ye. GOJES!!!
Kenapa gojes? hehe. Nak share pengalaman selama hampir 6 bulan consume hanya set ibu mengandung dari Shaklee.
  • Alhamdulillah, tiada sembelit. Aku tahu ramai ibu hamil yang alami masalah ini, sebab aku dah alami dan sangat lah hazab. Hanya yang dah alami akan rasa betapa perit nya. Duk lama-lama dalam toilet. berdarah lagi. isk..isk.. aku dah tak nak rasa dah pengalaman tu. sakit.
  • Sakit Gigi! Ayoyo... 2 kali mengandung, 2 batang gigi hilang. Hahaha.. betul, tak tipu. masuk 3 bulan, gigi aku mesti sakit. berdenyut-denyut gusi. Korang tahu lah camane sakit gigi kan, nak tidur malam pun tak boleh. sempat lah aku merasa pakai gambir sarawak kt gigi aku yang sakit tu. Fuh.. kebas satu mulut, tapi tahan lah sakit tu sekejab. Sekarang, masuk 6 bulan, Alhamdulillah sakit tu masih malu-malu nak singgah. Harap-harap tak ada lah sampai ke sudah.
  • yang aku perasan satu lagi, tak ada masalah tumit merekah. Sekarang aku dah 80kg tau.. berat normal 68kg sebelum mengandung. dah memang sangat obes lah kan dengan ketinggian yang hanya 164cm nie. compared dengan mengandung yang 2 orang tu, uishhh.. tumit ku merekah dengan sangat teruk. kalau berat aku naik pon, memang tumit tu merekah sangat2. kadang aku memang bawak siap-siap berus/batu untuk gosok kat tumit pergi mana-mana. Malu sangat tau. dan aku pasti itu pon salah satu igauan ngeri setiap ibu hamil, mahupun tak hamil.
  • HB aku juga sangat cemerlang, Alhamdulillah. yang nie memang setiap kali check-up akan di periksa kan. Paras normal hb untuk wanita ialah 11.5-16.5/dL. kalau hb rendah boleh mengakibatkan anemia tau. untuk ibu mengandung adalah sangat bahaya, sebab ia boleh efek kepada baby jugak. 1st time check-up tuk 3rd pregnant nie aku dah 14. nurse pon kagum. hehe. tapi takut jugak kalau tinggi sangat kan, terlalu pekat pon bahaya. so, aku makan berselang-seli vitain-vitamin gojes aku tue.
  • Paling penting untuk ibu mengandung juga adalah untuk dapatkan tidur yang berkualiti. kalau nak tidur yang berkuantiti tu, rasanya dah agak mustahil dengan 2 hero aku yang agak tahan lasaknya. tidur dah pukul 12 malam, belum masuk lagi dengan bangun tengah malam nak susu lah, si abang nak kencing lah, dahaga tengah malam lagi. Pukul 5pagi dah nak bangun. Siap-siap breakfast untuk suami tercinta. Misi aku memang nak suami makan pagi hasil air tangan aku sebelum pergi kerja. Biar kasih-sayang berpanjangan. hehe. Aku harus lah tebus kembali masa 5 tahun yang lalu selama kami ber PJJ. Allah dah bagi peluang hidup bersama ni, gunakan sebaik nya lah. Insya Allah.
Tak percaya, tak tahu lah. Kena beli dan rasai sendiri pengalaman nie. Im enjoy my pregnancy, becoz time nie lah aku boleh melantak tanpa fikir badan aku mengembang. Suami pon tak ada bising-bising, yang penting, time pantang, berpantang lah gila cadbury. hahahaha.....

Aku yang GOJES!!

Mira [ SID 1110098]
Call / sms / whatsapp :019-9828460

Blog: myraanang.blogspot.com
email: myra.anang@gmail.com



0 munajat: