Sabtu, 30 Oktober 2010

suke... tak suke..

salam u olls...
updating blog..smbil menemani suami tercinta layan bola~~~..
aku asyik.."bakpe bang..? bakpe bang..?" haha..
yer lah..asyik....Alah..argh... ishhhk... 2-2 di sokong nyer..
nk wt gane..kami kan anak trg sejati..
layan kan aje la..semangat sukan..semangat 1Malaysia nih..
finally..Kelate menang... hajar mesti hepi nie..~my old fwen..kt Umt...

aku tetiba teringat..peristiwa kat ofis baru2 nie..
actually..life bl keje nie memg totally beza la nge time kt study dulu kan..
aku memg fresh graduate..trus masuk gomen.. b4 tue kj swasta time dip..
ok..berbalik nge cite aku tue..
ermm..nk all out cm x best sgt la..
terlalu personal..
cukup la ofismate aku jer yg tahu..
just aku nk cakapkan..
yang kt jgn terlalu cept terpengaruh dgn keadaan sekeliling kt..
ape2 hal la.. sebb ia akan jd darah daging kt nanti..
cth nye..kau tak suke dia..sket jer kau xpuas atie pasal dia nie..
tup2..org sekeliling pon cite hal yang sm..
tp dia xsuke pasal lain..
tambah lg dengan sorg lagi..pon tak suke dia tue....
tambah lagi.. tambah lagi..tambah lagi..
kau yang mula2 xsuke 20% jer..
terus naik jadi 80%..
huhu..
tetibe jadi la 1 kes yang betul2 buat ko nak meletooop..
trus jadi kau tak suke dia 100%..
haru biru... sape nk jawab...
haaa...menjawab la kau sendirik..
so..cm tue la cite nyer..
korang paham ker...? haha...
yang penting aku paham..
yerlah..dh situasi aku..mesti la paham..

1more.. korang kn ingt..
walau korang bos.. ketua kt temp keje..ketua keluarga..ketua organisasi mn2 lah..
korang tetap perlukan sokongan..
korang tak boleh nk keje sorang..
team work tue penting..
dah..kalu anak buah tak suke..xpuas atie..
cmne nk bersatu..
x ingt ape yg kite buat..sume org suke n puas hati...
haha..membebel malam2 bute plok aku...

"Kita lahir dengan 2 mata dan 2 telinga,
tapi kita hanya diberi 1 buah mulut.
Kerana mulut adalah senjata yang sangat tajam,
mulut bisa menyakiti, bisa membunuh, bisa menggoda,
dan banyak hal lainnya yang tidak menyenangkan.
Sehingga ingatlah bicara sesedikit mungkin
tapi lihat dan dengarlah sebanyak-banyaknya."

nota munajat: aku dh solve prob aku.... Alhamdulillah..aku cube jd manusia positif setiap hari tanpa pedulikan ape kt org..

1 munajat:

atiEy berkata... [Reply to comment]

btul gjk tu..
kalu dh yang ni kt cm tu,
yg tu kt cm ni...
kalu dah combine
blh jd tinggi mcm mountain kan...hihhi
fhm sgt²